PLETENJE NOGAVIC - navodila za velikost "M"

Štrikanje me je čisto prevzelo. Ko sem dokončala rokavice sem ponovno odkrila svoj star hobi, ki me je sproščal v dobi pred internetom. Ko sem ravno zaključila s svojim prvim parom nogavic sem že dobila "novo naročilo" za velikost "S".

in zato sedaj nimam časa pospravljanje, računalnik, fotografije 


Pravzaprav brez interneta ne bi šlo, najbolj enostaven "recept" je napisan po postopku "za telebane":
http://carobna-preja.blogspot.si/2011/11/kako-splesti-nogavice.html

Pletenje nogavic je zeloooo enostavno, samo lotit se ga je treba. Najlažje gre tako, da se plete obe nogavici hkrati. Torej 2 klobčiča volne in 2 kompleta pletilk. Za volno Carmen 3-3,5 sem vzela pletilke št. 3,5. 

Za velikost nogavic "M" (tj 38-39) sem napletla 12+12+12+12 zank (torej 48 na 4. pletilkah). Pletenje v krogu na 4 pletilkah, približno 15 cm, pač po občutku. Pletla sem sem krožno 1 levo 1 desno, dosti lepše bi bilo 2 levi 2 desni.

PETA je bavbav dokler ne ugotoviš, da je čisto enostavno:
2 pletilki počivata, pleteš z ostalima 2-ma, eno vrsto same desne, nazaj same leve. Če imamo 24 zank napletemo 22 vrst. Potem teh 24 zank razdelimo na 3 dele, torej 8+8+8, ločimo z nitkama, da bo bolj pregledno.

Sledi KAPICA NA PETI:
Srednjih 8 zank pletemo običajno, ostalih dveh 8 pa moramo počasi poštrikat, da bo ostalo 0+8+0. Poštrikamo po dve zanki skupaj, torej zadnjo iz 1-tretjine in prvo iz 2-tretjine in zadnjo iz 2-tretjine in prvo iz 3-tretjine. Tako na pravi kot na hrbtni strani!! Tako v 8 vrsticah ostane samo še 8 zank.
Peta je končana.

12+12 iz patenta + 16 (12 novih + 4 iz pete) + 16 (4 iz pete + 12 novih)

od teh 16 potem vsako drugo vrsto dve poštrikamo... dokler nam na pletilki ne ostane 12 zank

STOPALO
Imamo 12+12 zank, ki so ostale od patenta in 8 zank iz pete.
Nekaj zank (12+12) bomo dodali (nasujemo jih iz obstoječih zaključnih, kjer smo pletli 22 vrst) in
dobimo: 12 + 12 + novih 12 + 8 iz pete + novih 12.
Razporedimo jih na pletilke: 12+12+16+16. Ampak s toliko zankami bi bil štumf preširok, nekaj jih bo treba počasi dol vzet.
Zato vsako drugo vrsto poštrikamo skupaj  eno od teh dodanih zank z eno zanko iz narta. Na sliki je bolj razvidno kaj moramo naredit in na koncu imamo spet 12+12+12+12 :)
Tam, kjer nastane taka črtica tam sta po 2 skupaj - ampak, da nastane črtica se včasih vzame 2 skupaj "normalno" in včasih "nekako obrnjeno obe skupaj z leve strani proti desni" ... če koga zanima, naj mi piše, bom narisala.

od teh 16 potem vsako drugo vrsto dve poštrikamo ... in natane tak "šiv"

In tako pletemo do konca mizinčka.

ZAKLJUČEK
Ne maram nogavic, ki se zaključijo v špico. Najdaljše morajo biti pri palcu in kazalcu. Zato od konca mezinca dalje v vsaki drugi vrsti poštrikamo po dve skupaj - tako na zgornji strani (nart) kot na spodnji strani (podplat). Torej: vsako drugo vrsto imamo eno zanko manj na nartu in eno zanko manj na podplatu, zmanjšujemo na tisti strani, kjer je mezinček; in šele od sredine dolžine palca zmanjšujemo zanke na obeh straneh vsako vrsto.
Razumljivo? Ne? OK .....

prvi par sem naredila zase, da sem lahko 100x pomerila

jeeeeeee. samo še malo....
- Imamo 12+12+12+12 zank.
- Na koncu mezinčka poštrikamo 2 skupaj na nartu in 2 skupaj na podpatu vsako 2 vrsto. Po 8 vrstah imamo 12+8+8+12 zank.
- Nato v vsaki drugi vrsti poštrikamo skupaj dve zanki na vsaki strani noge. Ko imamo 9+5+5+9 zank pa zmanjšujemo vsako vrsto.
Ostane nam še 8 zank zgoraj in 8 zank spodaj, kar zaključimo oz pokvačkamo v zaključek. Na spodnji sliki je malce grdo, ker so to moji prvi štumfi, sedaj znam še lepše :)


zadovoljstvo pa je nepopisno.... 


Ko pa enkrat osvojiš princip je enostavno zapisano tu:
http://www.monna-lisa.si/brezplacna-navodila/16/osnovno-navodilo-za-pletenje-nogavic - kjer je tudi priročna tabela:


Debelejše nogavice - pletilke št. 3-4
Vzorec velikosti: 22 petelj in 30 vrst = 10x10cm
Velikost
34/35
36/37
38/39
40/41
42/43
44/45
Dolžina stopala (cm)
22,5
24,5
25,5
26,5
28
29,5
Število nasnutih petelj
44
48
48
52
52
56
Širina pete v petljah
22
24
24
26
26
28
Višina pete v vrstah
20
22
22
24
24
26
Število petelj v kapici
8
8
8
10
10
10
Nasnute petlje ob peti
11
12
12
13
13
14
Dol. stopala do zač. konice (cm)
18
19
20,5
21
22,5
23,5


DODATEK v sliki in besedi:









❤ Zapuščate mojo stran zato prosim za vaš komentar, če vam je všeč, kaj vam je všeč .... hvala 😊❤

Komentarji

  1. Tole je pa, super!!! Mojstrica, ni ka,j rasturaš! tisokrat hvala za tale zapis, že sto let si želim, da bi se lotila nogavic, pa se mi zdi čisto pretežko. Po tvojih navodilih pa bi morda celo kaj ratalo :) Če se jih bom lotila, zdaj vem kam pogledat. Res fajn, sploh ker nisi zaključila v špico, meni tudi tisto ni tolko všeč. Ja internet je tudi pri meni tako, težko z njim, težko brez njega :)))

    OdgovoriIzbriši
  2. Kjer je želja, tam je pot. Ko se boš enkrat lotila ti bo šlo. Sicer pa, če ne bi bilo toliko blogov o ročnem delu (vključno s tvojim), se najbrž ne bi lotila. Tako pa to kar potegne...

    OdgovoriIzbriši
  3. Še dobro, da še kdo zna splesti nogavice. To smo pred leti vsi znali narediti. Naučile so nas naše mame. Naj to ne tone v pozabo.

    OdgovoriIzbriši
  4. Počasi postaja pletenje hobi samo za spretne in potrpežljive. Naučila sem se še v času, ko ni bilo interneta in FB in smo tudi sicer imeli več prostega časa. Tokrat mi pletenje pomeni odklop od prehitrega tempa. Mogoče bom nekoč imela vnukinje in jih bo to zanimalo, mogoče...

    OdgovoriIzbriši
  5. Pozdravljena! Pred leti približno 20 leti sem ogromno pletla,zase ,druge,nazadnje za moja dva.Potem je to nadaljevala babica najbolj nogavice,ker moj sin pozimi ne more biti brez njih-saj vem nekatere boste rekle pa saj so termo nogavice ,ja so,ampak to ni tisto pravo kar sin hoče.Hočem povedati da sem se odločila v eni minuti , da spet začnem nogavice plesti,imam vse samo tale vaš krasen članek kako plesti mi bo presneto prav prišel,prav zaradi pete,100x vam hvala za tale krasen članek

    OdgovoriIzbriši
  6. Res sem vesela, da si se oglasila. Tudi jaz sem navdih za ročna dela dobila letos od drugih blogark in me zato še posebej veseli, da lahko tudi jaz širim to naprej. Moja hči je tudi čisto navdušena nad mojo štrikarijo. Kdo bi si mislil, da za znajo otroci to cenit?

    OdgovoriIzbriši
  7. da vam povem,tale peta po toliko letih mi dela kar lepe preglavice mogoče bom še doktorirala v izdelovanju pete

    OdgovoriIzbriši
  8. Doma ima ravno ene, kjer je peta druge barve. Sem pofotkala in dopisala kar se mi zdi bistveno, mogoče bo sedaj kaj bolj razumljivo.

    OdgovoriIzbriši
  9. P0zdravljena,vse informacije so super ,nikakor pa ne znam zaključiti na koncu na prstih tistih 8+8 na dveh pletilkah.Prosim za pomoč.Pozdrav.

    OdgovoriIzbriši
  10. Najlepše se naredi kar s šivanko, eno zanko in zgornje igle in eno zanko iz spodnje, itd. Ampak jaz običajno poštrikam skupaj eno iz zgornje in eno iz spodnje, podobno kot bi kvačkala.

    OdgovoriIzbriši
  11. Super vzorec. Sem prav navdušena nad prilagojenim zaključkom v prstih. Prav iskala sem nekaj takega. Muči me samo, ker sem v strikanju pravi amater in si ne znam prevest navodil v prakso... Logično mi je, da začnem skup jemat pri mezincu, ampak ne razumem kako je mišljeno na podplatu in nartu. Meni je logično, da bi začela na zunanjem robu in bi naredila neke vrste stranski šiv, ali pač?

    OdgovoriIzbriši
  12. Zelo rada te prebiram, ker je tvoj blog navdihujoč. Hvala za navodila za nogavice. Ustvarjalno, nasmejano in dobro tudi naprej!

    OdgovoriIzbriši
  13. Zelo nazorno. Hvala za vaš prispevek, ki mi je osvežil spomin,
    saj že par let nisem pletla nogavic in mi je peta "ušla" iz spomina.
    Želim vam , da boste še naprej tako požrtvovalni in nam posredovali še veliko koristnih nasvetov. HVALA!!!!

    OdgovoriIzbriši
  14. Po dolgem, dolgem času se bom po vašem navodilu lotila pletenja nogavic. morda celo pletenih copat. Redko najdeš tako nazorna in enostavna navodila. Hvala!!!!��

    OdgovoriIzbriši
  15. Dober dan pridne štrikarce mene zanima zakaj imam lukne tam k oblikujem peto pa močno zategnem res čudno pa sem že vse mogoče probala

    OdgovoriIzbriši
  16. Posljite mi sliko na mail saskia02@gmail.com
    predvidevam sicer kje to je... je stičišče med patentom in peto? Pomaga, da ko za peto na novo date zanke to naredite iz toplt zank, ko pa se dol jemljo pa vedno skupaj drugo in tretjo zanko oz. predzadnjo in pred-pred zadnjo

    OdgovoriIzbriši
  17. Mi je uspelo, hvala za pomoč.💐

    OdgovoriIzbriši
  18. Super napisana in prikazana navodila, enostavna, razumljiva. Hvala vam!

    OdgovoriIzbriši
  19. Andreja
    Se pravi, da ko zacnete snemati na prstih, najprej začnete na zunanji strani pri mezinčku, šele po nekaj vrstah višje pa še pri palcu..

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

😊❤