IRSKA (10) - Dublin

D U B L I N  je res mesto, ki ga morate videti. Ni preveliko, tako, da je vse na dosegu roke in polno zanimivosti za vse okuse. In ni ga bolj zabavnega fotografiranja, kot se prehoditi s fotoaparatom za vratom in pritiskati na sprožilec. Enostavno ni možno narediti slabih posnetkov.

Mesto smo si najprej ogledali zvečer. Agencija sicer ni predvidela tega ogleda, smo si ga potniki naredili kar sami. V enem tednu smo ravno toliko spoznali, da smo se počutili kot ena velika družina. Jan nas je pripeljal skoraj v center mesta in nas zvečer ob 10h tam tudi pobral. Videli smo sicer le manjši del Dublina – glavno turistično ulico Temple Bar, srce turističnega Dublina.

TEMPLE BAR je manjš predel v Dublinu, nekaj uličic v peš-coni polni barov in trgovinic. Ena od ulic se imenuje Temple Bar in eden od barov Temple Bar. Zapleteno?
Začelo naj bi se v 17. stoletju, ko je bilo to področje izven obzidja Dublina. Ime je dobilo po po družili Temple, točneje po sir Williemu Templu, ki je tu imel posest. Tukajšnji promenadi so rekli Temple Barr (irska beseda barr pomeni na vrh), en R je nato odpadel in ostalo je Temple Bar. Tako nekako je ena od razlag.

Kljub malce zgodnji večerni uri so bile ulice že polne, pubi še bolj. Pravzaprav se večer še niti začel ni, kajti na severu je poleti dan daljši in se začne temniti malo kasneje kot pri nas.

Na ulicah sem prvič videla res veliko odličnih uličnih glasbenikov. Res je bilo lepo prisluhniti znanim rock komadom, igranje in petje pa sta bila na visokem nivoju, z lahkoto bi zmagali na Slovenija ima talent :)

Večer je tako hitro minil, da smo se poslovili od Dublina ...

... in ga videli spet naslednje jutro.

ZADNJI DAN tedenskega potovanja nas je po Dublinu vodil Martin. Slovenec, ki že 10 let živi in dela na Irskem. Poliglot, ki pozna čisto vse stranske ulice in nas je z avtobusom krožno vozil po celem Dublinu in nam ga prikazal v čisto drugi luči. Na žalost Martin ni govorec zato je bilo njegovim zgodbam že kar težko slediti, približno tako je bilo, kot bi poslušala Slavoja Žižka. Poleg tega je bil RAM v moji glavi že čisto prepoln, preveč podatkov na enkrat.

GUINNESS... Od vseh pijač se na Irskem (predvsem pa v Dublinu) daleč največ toči Guinnessa. Vedno se mi je zdelo, da je to samo mit, a je res. Je največja in najbolj poznana pivovarna na Irskem, večji del svoje proizvodnje ima v Dublinu. Žal ni vse tako lepo, kajti lastnik Guinnessa je britanska multinacionalka alkoholnih pijač DIAGEO.

Ima pa Guinness še nekaj, kar vsi poznamo: Guinnessovo knjigo rekordov. Začelo se je s ptiči. Ne vem ali s tukanom ali nekim drugim ptičem, ki je bil povod za današnjo Guinnessovo knjigo rekordov. Direktor pivovarne Sir Hugh Beaver je s prijateljem stavil kateri ptiče je hitrejši. Ker odgovora ni dobil in da se tudi drugi ne bi spraševali podobno je bil vzrok/posledica za izdajo prve knjige rekordov leta 1955, ki se je imenovala preprosto Guinnessova knjiga rekordov, v njej pa so bili zbrani vsi znani najboljši rezultati iz različnih področij.

DUBLIN ... pripeljali smo se v oblačen dan, najprej smo se zapeljali skozi PARK PHOENIX. Urbani park se razprostira na 700 ha in je eden največjih v Evropi.
V njem se nahaja tudi ZOO, v katerem se je skotil najslavnejši lev na svetu, rjoveči lev SLATS, katerega podobo je prevzel MGM. V parku imajo imajo svojo rezidenco tudi predsednik Irske, vesleposlanik ZDA, ... Pravzaprav od tu izvira prva bela hiša.

Potem pa kratek ogled mesta, v katerem ravno gradijo novo progo za tramvaj. Tudi zato je bilo malce gužve, sicer pa je bil Dublin čisto preveč poln turistov.

In sprehodili smo se mimo opečnatih zgradb z zanimivimi barvitimi vrati in hecnimi balkoni,

tudi čez HA' PENNY BRIDGE, ki je dobil ime zaradi zaradi mostnine ½ penija

In nato je sledila zgodba o tem, kako je DUBLIN dobil svoje ime. Izvor sega nazaj do vikinških vojščakov, ki so se v 9. stol. izkrcali na irski obali. Postavili so trgovsko postajo ob reki in jo imenovali DYFLIN po irskem izrazu " DUHL INN" kar pomeni "ČRNI TOLMUN". Tri stoletja kasneje so Normani zavzeli mesto in polatinili njegovo ime v DUBLINIA. (vir: knjižica agencije Oskar)

Skoraj v centru mesta se nahaja DUBLINSKI GRAD, meni nič kaj zanimiv, do zač. 20 stol. se je v njem nahalaja britanska vlada na Irskem, danes je tam protokolarni objekt za visoke goste. Dosti bolj zanivimo se mi je zdelo, da je tam blizu ulica SHIP-STREET-GREAT, katera se je včasih imenovala SHEEP-STREET, pa je nekdo napačno napisal. Lepo, da da se tudi drugi motijo, ne samo jaz....  :)

Po želji smo si lahko ogledali tudi KOLIDŽ SVETE TROJICE v kateri hranijo KNJIGO IZ KELLSA ali pa katedralo SV. PATRIKA.

In potem zelo hiter sprehod po ulicah, Martin nam je želel prikazati res čimveč tistega, česar si običajni popotnik sam ne ogleda.

Najbolj me je navdušila tržnica, pa čudovit kompleks trgovinic, ...

in trgovin, tudi takih z rabljenimi oblačili, ...

sicer pa so prevladovale modne trgovine in trgovine s spominki.

Povsem izčrpani smo bili, ko smo prispeli v center, v TEMPLE BAR. Končno, to smo čakali in bili hvaležni, da smo si ga že dan prej ogledali v soju večernih luči. Lahko rečem, da mi je bil prejšnji večer dosti bolj všeč. Ja, noč ima svojo moč.

Popoldne smo se odpeljali na letališče in z AER LINGUS odleteli proti domu, na letališče Marco Polo v Benetke in nato z busom v Ljubljano.

Hvala vsem, ki berete moj blog, sploh, če ne razumete mojega jezika in se čudite smešnim Google prevodom.
Zaradi vaših čudovitih komentarjev sem vztrajala in mojo zgodbo o Irski pripeljala do konca.

MOJA IRSKA:
linking up with:

1. Nice shot! I think this was a funny day :o)
    Have a lucky week!
    xxx Britta

2. I remember it well ~ and your photography is excellent and warms my heart with fond memories of Dublin ~ Gotta have a Guiness ~

Wishing you a fun week ~ ^_^

3. I'd love to visit Ireland some day!
    Thanks for sharing at http://image-in-ing.blogspot.com/2016/11/cana.html

4. Marvelous photos and impressions of Dublin. Amazing !
    Best, Synnöve

5. Zaradi takih potopisov in fotk bom razbila pujska, poiskala ponudbo in odšla na potepanje..
    vprašanje pa je, če bom kdaj tak potopis napisala in prinesla s seboj tako krasne fotografije.

Čestitke Saša.
    Res luštno branje in gledanje.

6. What a fabulous series of images

Mollyxxx

7. The photos are awesome, especially the photos taken in the pub.