nedelja, 04. oktober 2015

PANTERJEVA MUŠNICA?

Gobe najraje nabiram na sosedovi parceli. Seveda le, kadar jih ni "doma" v vikendici. Sprehodim se po uhojenih potkah in vedno znova ugotovim, da me je nekdo prehitel. Zame ostanejo samo neužitne ali celo strupene gobe.

Tale je izgledala zeloooo stupena:






Z značilnimi belimi "pikami" je to vsekakor mušnica. Ampak katera? Je to strupena panterjeva? Gobo sem zaščitila z listjem, da je kdo ne poškoduje in naslednji dan je nekoliko zrasla. A še vedno je nisem znala identificirati.


Mislila sem, da bo šlo pomočjo knjige kaj lažje, a žal še vedno ne vem za katero vrsto gre. Nikakor pa gobe ne bom trgala samo zato, da vidim ali je njeno meso rahlo roza, kot pri BISERNICI.


Na internetu sem prebrala kako zelo strupene so PANTERJEVA, RJAVA IN RDEČA mušnica:

Vsebujejo ibotensko kislino in njene derivate muscimol in muscazon, ki povzročajo panterinski sindrom; tj psihične motnje, halucinacije, zmedenost, krče, nezavest.

V panterjevi je 10x več ibotenske kisline kot v rdeči. Zato rdečo v nekaterih severnih področjih celo uživajo. Mimogrede sem našla tudi to zanimivo razlago in sedaj vem zakaj jelenčki letijo.

Za konec pa še nekaj fotografij zanimive lesne gobe:





2 komentarja:

  1. Lepe fotke, lepa mušnica :) Pa ne vem katera je, bisernica zagotovo ne. Si že ugotovila?

    OdgovoriIzbriši
  2. Sigurna sem, da je to res pantarjeva mušnica. Odrasla mušnica nič ne potegne na roza (kot bisernica) niti na rumeno (kot rjava mušnica). Zanimivo pa je, da rastejo lzelo blizu hiše (sosedove).

    OdgovoriIzbriši